En fantastisk desemberhelg :)

Desember har kommet og overraskende mye snø har lagt seg som et hvitt teppe over landsdelen. Jeg har allerede 3 skiturer bak meg, den første så tidlig som 19 oktober. Værmeldingen rapporterer at snøen skal lave ned frem mot slutten av helgen, da skal det bli kaldere og stjerneklart.

Med en meter snø i lavlandet og et kommende værvindu øyner jeg mulighetene for en tidlig topptur med ski, og jeg begynner planleggingen av sesongens første pudder og skibestigning. Selstadtinden 833 moh fanger blikket mitt i det jeg kikker ut av stuevinduet og den blir utpekt som kandidat :)

Mens jeg venter på været starter jeg helgen med pappatid med Jacob lillegutt. Kvalitetstid som innbefatter pepperkakebaking, akebrettaking og bålkos med tilhørende pølsegrilling. En av verdien i livet mitt regner jeg som antallet minner og refleksjoner over nettopp sånne lykkelige og herlige øyeblikk :)


Fredags morgen og snøen laver ned i store fete flak. Jeg får en skikkelig vinterstemning i kroppen og krysser fingrene for at værmeldingen slår til på søndag. 



Jacob er ivrig i pepperkakebakingen og gjør en formidabel innsats, spesielt i kvalitetssikring og prøvesmaking av pepperkakedeigen :) 


Klokken er passert 15 på søndags ettermiddag og den blå timen fortrenges av mørket som siger på. Det er 6 minus, stjerneklart og snø med fantastisk pudderkonsistens.

Med mottoet det er aldri for mørkt ute til å være bare inne tar jeg fatt på veien til Selstadtinden med kun måneskinnet og lysene fra Alpelandssbyen Glomfjord som belysning.



Godt over tregrensen skimter jeg turmålet mitt :)


Litt ræva bildekvalitet grunnet at jeg glemte å pakke kameraet i sekken midt i iveren etter å komme meg til fjells. Mobilen ble en grei erstatning. Jajaja, litt dårlige bilder er bedre en ingen bilder i er nå min mening :)



Endelig oppe på toppen og lysene fra Glomfjord skimtes nede i dalen Jeg gleder meg til å ta fatt på nedkjøringen og til å sette signaturen min i puddersnøen ned fjellsiden.

Skiene felles av og med hodelykten på plass setter jeg utenfor med et lett frydfull gledeshyl ! :)




Kommentarer

Se der ja! Godt at det er noen som ikke lar seg stoppe av mørketiden..:-)
Anonym sa…
Herlig..... lukter plutselig pepperkaker her, jo :)

Populære innlegg